Acte necesare

Schimbare domiciliu

Atenție! Din cauza situației speciale creată de pandemia de COVID-19, depunerea oricărui tip de cerere la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Iași (DLEP Iași) se face doar pe bază de programare online sau telefonică. Pentru mai multe detalii vă rugăm să verificați informațiile actualizate despre procedura necesară pentru a efectua o programarea la evidența persoanelor Iași.

Actul de identitate care conţine date ce nu mai sunt în concordanţă cu realitatea trebuie schimbat în termen de maximum 15 zile de la data la care au intervenit modificări în statutul civil al oricărui cetăţean.

  1. Cererea pentru eliberarea actului de identitate (click aici pentru descărcare sau listare). Aceasta se va lista pe o singura foaie de tip A4 (faţă-verso) și se va completa de catre solicitant fără a fi insă semnată. Cererea se semnează doar în fața lucrătorului de la biroul Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Iași (DLEP Iași) în momentul depunerii dosarului.
  2. Actul de identitate (original şi fotocopie). Solicitantul poate păstra vechiul act de identitate (dacă este încă valabil) până la primirea actului nou
  3. Certificatul de naştere (original şi fotocopie)
  4. În funcție de situație, unul sau mai multe documente din urmatoarea listă (original şi fotocopie)
    • Certificatul de căsătorie - în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor
    • Hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă
    • Certificat de divorţ însoţit de acordul parental privind stabilirea domiciliului minorului
    • Certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor
    • Hotărârea judecătorească definitivă şi irevocabilă (original şi fotocopie) sau Dispoziţia (original şi fotocopie) în baza căreia s-au modificat datele de stare civilă, respectiv: numele şi/sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii, sexul.
  5. Certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani aflaţi în îngrijirea solicitantului şi care locuiesc împreună cu acesta (original şi fotocopie)
  6. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi fotocopie). Puteți consulta documentele acceptate folosind lista actelor care fac dovada adresei de domiciuliu.

    În cazul în care solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit, găzduitorul va prezenta actul de proprietate (original şi fotocopie).

    Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate sau în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie - pentru mediul rural.

  7. Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei). Aceasta se poate achita prin SMS sau pe www.ghiseul.ro (necesită listare), la casieria din sediul Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Iași (DLEP Iași) sau la casieriile din Centrele de cartier ale Primăriei.
  8. Cartea de alegător - dacă a deținut un astfel de document. Dacă titularul nu a intrat în posesia acestui document sau l-a pierdut, va menţiona acest fapt pe cerere.